loading

Dragan iz Čačka jedini je vozač rikše u zapadnoj Srbiji

http://www.glaszapadnesrbije.rs/906376/dragan-iz-cacka-jedini-je-vozac-rikse-u-zapadnoj-srbiji/

http://www.glaszapadnesrbije.rs/906376/dragan-iz-cacka-jedini-je-vozac-rikse-u-zapadnoj-srbiji/


Da li znate po čemu Čačak liči na Amsterdam ili Njujork? Pre mesec dana teško da biste iz cuga znali odgovor na ovo pitanje, ali zahvaljujući mladom Draganu Toliću grad na Moravi konačno, bar po nečemu, liči na ove velike metropole. On je napravio rikšu koju je prikačio na svoj bicikl i vozi Čačane po gradskom parku. Miholjsko leto svakako mu ide na ruku, pa uprkos tome što je kraj sezone, ipak ima dosta posla.

„Ljudi su na početku jako čudno reagovali kad vide rikšu u čačanskom parku. Nisu navikli na to, neki su čak i aplaudirali kad prođem nisu ni znali kako se zove pa su govorili da vozim kočiju“, kaže Dragan za RINU.

Dragan je radio kao kuvar u jednom od lokalnih restorana, ali je odlučio da da otkaz i bude među prvim vozačima rikše u Srbiji. Do sada je postojalo nekoliko pokušaja da se aktivira elekrična rikša u Beogradu, ali oni su propali, tako da ako je verovati evidenciji ova čačanska jedina je u Srbiji, ali i u regionu.

 

Inovativni Čačanin osmislio prvu rikšu u Čačku, foto: RINA

„Kao mali gledao sam film Džeki Čena u kom on vozi rikšu i to mi je ostalo zauvek u pamćenju i iako sam radio druge poslove, želeo sam tim da se bavim. Ove godine konačno sam se osmelio da ostvarim svoje snove, prema mojim nacrtima drug je napravio celu konstrukciju za nekih dva meseca i avantura je počela. Nije mi cilj da se od ovog obogatim, ali se svakako nadam pristojnoj zaradi. Ovog leta su se Čačani sa njom upoznali, a već sledeće godine očekujem da će za mnoge od njih vožnja rikšom biti nezaobilazna“, kaže ovaj mladić.

U izradu rikše uložio je oko dve stotine evra, a bicikl je već imao, pa za ovaj posao Dragan nije morao da investira veliki novac. Ni cena vožnje nije skupa, pa se kreće između 50 i 100 dinara za nekoliko minuta. Kaže da ne gleda na sat i da vrlo često ovu uživanciju na točkovima zna i da produži.

„Oduvek sam zaljubeljenik u biciklizam, a sada sam spojio lepo i korisno. Za ovaj posao ipak je potrebna dobra kondicija, naročito ako vozite uzbrdo. Ali, kako vreme bude prolazilo biće sve lakše i lakše. Najvažnije je da je rikša napravljena tako da bude potpuno bezbedna za one koji se u njoj voze, za sada može da poveze teret oko 250 kilograma“, priča Dragan.

 

Dragan Tolić prvi vozač rikše u zapadnoj Srbiji, foto: RINA

Osim prevoza turista, rikša bi bila i odlično rešenje za saobraćajne gužve, ali o proširivanju Dragan još uvek ne razmišlja, to će kako kaže – od sledeće godine.

„Imam određenih poteškoća oko registracije, ali se nadam da će to uspešno biti rešeno. Ukoliko se posao proširi konkurisao bih i za neke od subvencija, kako bi jednu možda aktivirao u Ovčar banji koja je idealna lokacija za obilaženje na ovaj način“, kaže Čačanin.

Rikša kao vozilo koje pokreće ljudska snaga nastala je u dalekoj Aziji, a danas je u nekim zemljama osnovno prevozno sredstvo, ali i prva tačka u turističkoj ponudi neke od eminentnih lokacija. Dragan se nada da će ova njegova zaživeti, a dok se to ne desi nema sumnje da će ovaj septembar i oktobar u Gradskom parku u Čačku imati posebnu draž uz neobičnu vožnju.

GZS/ RINA

POMOĆ

ČačakGlas zapadne Srbije

ЋИРИЛИЦА